You have to speak good "Anda harus berbicara yang baik"

"Among the acts that make you and the people around you happy is when you say a good word when speaking with others.
Among people there are who, when they speak as if the scent of fragrant flowers and spread to surrounding people, so you do not hear from him except the words of a good and beautiful.
Among them there are also people who, when speaking as throwing with a stone, or shoot them with cannons.
The words that are not well utilized by Satan to cause strife between them. How many wars are caused by the words that are not good. "

Diantara perbuatan yang membuat dirimu dan orang-orang disekitarmu bahagia adalah ketika anda mengucapkan kata-kata yang baik saat berbicara dengan orang lain.
Diantara manusia ada orang yang apabila berbicara seakan-akan menebarkan bunga dan aroma harum kepada orang-orang disekelilingnya sehingga anda tidak mendengar darinya kecuali perkataan yang baik dan indah.
Diantara mereka ada juga orang yang apabila berbicara seakan-akan merajam orang-orang disekitarnya dengan baru, atau menembak mereka dengan meriam.
Kata-kata yang tidak baik akan dimanfaatkan oleh Setan untuk menimbulkan perselisihan diantara mereka. Betapa banyak peperangan yang ditimbulkan oleh perkataan yang tidak baik.


Salam.

Popular posts from this blog

SmartObject property ID is a required property for selected method Create. Value must be set.

Cara inject USB 3.0 Driver pada instalasi Windows - How to Inject USB 3.0 Driver in Windows 7

Python Font Color in Console